Terkini

8/recent/ticker-posts

Header Ads Widget

Ismail Sabri sahkan tidak akan pertahan jawatan Naib Presiden UMNO

Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri mengesahkan beliau tidak mempertahankan jawatan Naib Presiden UMNO yang disandangkan sejak 2018.

Ismail Sabri sahkan tidak akan pertahan jawatan Naib Presiden UMNO

Mengesahkan perkara itu, Ismail Sabri ketika dihubungi Kosmo! memberitahu, sehingga tarikh tutup pencalonan, beliau tidak menghantar borang pencalonan.

“Betul…sehingga tarikh tutup saya tidak menghantar borang pencalonan,” katanya

Difahamkan sehingga kini, lapan pemimpin UMNO telah menyerahkan borang pencalonan mereka untuk bertanding jawatan tersebut, termasuk dua penyandangnya Datuk Seri Khaled Nordin dan Datuk Seri Mahdzir Khalid.

Enam pemimpin lain yang bertanding untuk jawatan itu ialah Menteri Besar Pahang Datuk Seri Wan Rosdy Wan Ismail, Setiausaha Agung Barisan Nasional Datuk Seri Zambry Abdul Kadir dan bekas Menteri besar Johor Datuk Seri Hasni Mohammad.

Turut menghantar pencalonan bekas Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican, Ahli Parlimen Titiwangsa Datuk Seri Johari Ghani dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Undang-undang dan Pembaharuan Institusi) Datuk Seri Azalina Othman Said.-



Jangan lupa ikuti saluran media sosial kami di Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan Whatsapp

Catat Ulasan

0 Ulasan