Terkini

8/recent/ticker-posts

Header Ads Widget

Nenek pemegang rekod dunia berkahwin sebanyak 23 kali sepanjang hayatnya

Seorang Nenek berusia 68 tahun menjadi wanita pertama memeecahkan rekod dunia melakukan paling banyak perkahwinan sepanjang sejarah.

Anda pasti tidak percaya, nenek ini pernah berkahwin sebanyak 23 kali sepanjang hayatnya
Linda Wolfe, wanita yang mempunyai rekod perkahwinan terbanyak di dunia. Dia direkodkan sudah berkahwin sebanyak 23 kali.

Wanita tersebut adalah Linda Wolfe, beliau yang telah berkahwinan sebanyak 23 kali, dan pernikahan pertama, iaitu pada ketika berumur 16 tahun.

Dia pernah mengatakan bahawa dia "ketagih dengan percintaan" untuk berkahwin.

Memetik Telegraph , Linda Wolfe termasuk dalam Buku Rekod Dunia Guinness pada usia 68 tahun ketika itu. Dia direkodkan sudah berkahwin sebanyak 23 kali.

Selama beberapa dekad, Linda telah berkahwin dengan beberapa lelaki dari pelbagai profesion. Bermula daripada bekas banduan, pendakwah, tukang paip hinggalah ahli muzik.

Tujuh perkahwinan pertamanya berjalan agak lama, iaitu setiap perkahwinannya bertahan selama tujuh tahun. Namun dia juga pernah berkahwin dalam masa yang sangat singkat iaitu hanya selama 36 jam sahaja.

Linda Wolfe

Linda Wolfe

Nama Linda ketika ini telah disenaraikan di Guiness Book of world Records sebagai wanita yang melakukan paling banyak perkahwinan.

Dilaporkan perkahwinan pertamanya, pada usia 16 tahun, mungkin adalah yang terbaik untuknya. Pada tahun 1957 seorang Linda Lou Taylor berkahwin dengan George Scott yang berusia 31 tahun.

Selama tujuh tahun, itu adalah perkahwinannya yang paling lama. Terdapat seorang lagi lelaki, Jack Gourley, yang dikahwininya tiga kali.

Dari rumah persaraannya, pada Februari 2009, Wolfe yang ketika itu berusia 63 tahun berkata dia ingin mencari suami No. 24.

Sumber: Telegraph, Time Magazine



Jangan lupa ikuti saluran media sosial kami di Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan Whatsapp

Catat Ulasan

0 Ulasan