Terkini

8/recent/ticker-posts

Header Ads Widget

Lelaki warga emas mati lemas cuba menyelamatkan 2 rakan ketika memancing

ALOR GAJAH : Seorang warga emas ditemui mati lemas selepas dipercayai cuba menyelamatkan dua rakannya yang hanyut ketika memancing di Pantai Cermin, Kuala Sungai Baru, di sini hari ini.

Lelaki warga emas mati lemas cuba menyelamatkan 2 rakan ketika memancing
Lelaki warga emas mati lemas cuba menyelamatkan 2 rakan ketika memancing - Pic IPD Alor Gajah

Ketua Polis Daerah Alor Gajah Supt Arshad Abu berkata, mayat Haudi Sujai, 63, ditemui kira-kira jam 3 petang tadi dalam keadaan terapung tidak jauh dari lokasi lelaki itu dipercayai lemas.

“Kira-kira jam 4 pagi, dua rakannya berjalan kaki ke Masjid Pantai Pulau. Bagaimanapun, menjelang jam 11 pagi, air pasang hampir menyebabkan dua rakan mangsa lemas.

“Dia cuba membantu, tetapi arus deras menghanyutkannya. Nasib baik, dua rakannya berjaya diselamatkan oleh penduduk kampung,” kata Arshad dalam satu kenyataan hari ini.

Mangsa bersama tujuh rakannya dari Balakong, Selangor, tiba di Pantai Cermin jam 10 pagi semalam untuk memancing di kawasan itu.

Mangsa dibawa ke darat dan disahkan meninggal dunia oleh pegawai perubatan dari Hospital Port Dickson, Negeri Sembilan, sebelum dirujuk ke Hospital Alor Gajah untuk bedah siasat, tambah Arshad. - Bernama



Jangan lupa ikuti saluran media sosial kami di Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan Whatsapp

Catat Ulasan

0 Ulasan